PRAWO DO WIZERUNKU SPORTOWCA W BRANŻY JEŹDZIECKIEJ

15.12.2022 12:00:00

Podziel się

Fotografia i film są nierozłącznie związane ze sportem – dokumentują radość, smutek i łzy zarówno sportowców, jak i publiczności. W obecnych realiach komercyjny wymiar wizerunku sportowca jest faktem. Warto więc poznać podstawowe zasady w tym zakresie, aby nie narażać się konsekwencje wynikające z naruszenia praw autorskich czy praw do wizerunku.

Aparat fotograficzny czy kamera przymocowana przykładowo do drona podczas zawodów to już codzienność w jeździeckiej rzeczywistości. Obecnie już nie tylko organizator zawodów dba o zapewnienie profesjonalnej audiowizualnej relacji z zawodów, którą później będzie mógł się posłużyć do promocji kolejnych organizowanych przez siebie wydarzeń sportowych. Nieustannie rosnącym zainteresowaniem cieszy się również usługa indywidualnego zamawiania zdjęć z własnego przejazdu, wykonana przez profesjonalnego fotografa specjalizującego w fotografii jeździeckiej. Zarówno organizatorzy wydarzeń sportowych, jak i zawodnicy mają bowiem świadomość, że w dzisiejszym świecie coraz częściej komunikujemy się za pomocą obrazów. Fotografia jest świetnym nośnikiem emocji. Żyjemy szybko, napływ informacji jest ogromny, a obrazem niejednokrotnie możemy przekazać więcej niż słowem. Obraz też zostaje na dłużej w naszej pamięci. Niewątpliwie te czynniki wpływają na to, że zdjęć z wizerunkami jeźdźców jest coraz więcej – zdjęcia pojawiają się w przestrzeni mediów społecznościowych, na internetowych portalach branżowych, ale też coraz częściej są elementem profesjonalnych kampanii reklamowych, co niesie realne profity zarówno dla sportowca, jak i dla marki czy produktu, z którym kojarzony jest wizerunek danego jeźdźca. Więcej TUTAJ